Misslyckad laptop

Bengt Gördén bengan at sunet.se
Wed Nov 15 22:28:28 CET 2006

onsdag 15 november 2006 22:04 skrev peter h:
> Kom i dag åt att låna en dell d620, en laptop som verkade
> trevlig med bl.a. en serieport.
>
> Provade att boota freebsd 5.4 - panic under boot. Reproducerbart
>
> Tetsade med ubuntu, den kom lite längre men då X försökte
> greppa hårdvaran dog skräpet.
>
> Det enda som funkade var memtest86 - men det är ju inte särkilt spännade
> att bara kunna köra detta på en laptop.
>

> Någon som kommit längre med en d620 ?

Jag brukar inte svara på mail här numera då jag fullständigt fallit över på
linuxsidan (av diverse orsaker) men eftersom du nämner ubuntu så tänkte jag
tipsa om sidorna:

http://www.linux-laptop.net/

I ditt fall så blir det väl:
http://www.linux-on-laptops.com/dell.html

En som köra samma distro som jag (suse 10.1)
http://davidcaylor.com/SuseOnD620

mvh,

--
- KTHNOC/SUNET/NORDUnet | http://www.noc.kth.se/~bengan ---