Transparent bridge med nat + SQUID

roppert roppert at gmail.com
Sat Nov 11 18:44:55 CET 2006

Tjipp,

On 11/10/06, Thomas Andreassen <thomas at wan.no> wrote:

>  Hei, fant frem til denne listen etter endel søk på nettet, og tenkte å
> hive meg litt inn på en ny tråd da jeg den senere tiden har hatt en store
> oppgave med å få opp en squid løsning (med dansguardian?). I utgangspunktet
> skal jeg cache websider, for å begrense båndbredde noe. Tanken er som
> følger:
>

> freeBSD bridge med 3 nettkort eks fxp0 bridget til fxp1
>

> fxp2 med ip 10.11.12.10
>

> freeBSD Squid med 2 nettkort, 10.11.12.11 og 123.123.123.123 med gateway
> og internett fra 123.123.123.122.

> [...]

Bör gå att ordna med filterregler. Har inte satt upp något liknande på *BSD
själv men sett liknande saker göras med iptables under Linux. Tyvärr har jag
inget bättre svar än så. Någon annan busare kan förhoppningsvis ge mer
information.

Sorry for norsk, men så nærme svenskt jeg kommer. :D

Nära nog för att vi ska förstå. :)

/roppert

Thomas

roppert
- Writer of Code, Juggler of Clubs & Catcher of Moments -