SV: Installera utan CD-ROM eller floppy?!

Lars Lindblad zatapathique at telia.com
Thu Nov 2 17:18:41 CET 2006

Hallo!

Ditt goda tips lockade mig till att öppna burken (vilket var inte helt
lätt - men jag hittade lite info om den på nätet)

Nåväl, i dess inre (bortsett från ungefär 4 ton med damm! ;) ) fanns
blott en 2.5" ide-drive och inte en tillstymmelse till port att knö i en
cd-rom.

Dock gav infon på nätet vid handen att det skulle kunna gå att boota
från en cdrom kopplad till parallell-porten - denna uppgift gav mig ny
energi!

Nån som har (eller känner nån som har) en cd-rom för att sätta i
parallell-porten?! Antingen till låns eller köpe?!

    / Vänlige(n)

       Lars

PS. Skall höra med en polare iofs... vill minnas att han köpte en
parallell-cdrom för ungefär tusen år sen....