Fråga om ftpd, rename mellan devices

leo@giertz.com leo at giertz.com
Sat Mar 11 13:10:29 CET 2006

Tja!

Jag har en maskin som ska köra en ftpd där olika delar av ftp-trädet
ligger på olika fysiska diskar. Problem uppstår när folk ska flytta saker
mellan kataloger på de olika diskarna, eftersom FBSD:s standard ftpd
försöker göra en rename vilket inte går att göra mellan devices.

Så, efter att ha letat lite och inte hittat någon annan ftpd som uppfyller
det tänkte jag vända mig till alla orakel här.

Vilka ftpd's som just du tycker om klarar detta? (dvs, när den märker att
man ska göra en rename mellan olika diskar så kör den en move istället)
Finns det någon annan magisk lösning att ta till som inte involverar ett
byte av ftpd? (utan att flytta ihop allt på en disk, eller RAID:a de)

-L