Jobbiga attacker

G Hasse gh at raditex.se
Sat Jul 22 23:28:37 CEST 2006

On Sat, Jul 22, 2006 at 11:21:05PM +0200, Magnus Danielson wrote:
> From: G Hasse <gh at raditex.se>
> Subject: Jobbiga attacker
> Date: Sat, 22 Jul 2006 21:05:24 +0000

> Hej Göran,

> Jag brukar spärra slika addresser i firewall reglerna. Hur man gör det bäst på
> BSD vet du nog mer om än jag, men du borde hitta det ganska fort.

Jo jag gjorde ett program (http://www.raditex.se/~gh/BlockSite.html), och några
varianter av detta, men när man fått 2000 rader i firewallen så var det slut...

Och man vill ju inte sitta och bevaka manuellt.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901