BUS & hemsidan

Johan Larsson johan at ludd.ltu.se
Sat Jul 22 13:48:49 CEST 2006

On 7/22/06, Johan Mson Lindman <tybollt at solace.mh.se> wrote:

> Syftet med den här och andra icke engelskspråkiga versioner av www.openbsd.org
> har aldrig varit att vara "backup" åt huvudservern eller en lokal kopia av
> huvudservern (det finns sådana speglar men dom är just det, speglar, inte
> översättningar) utan det handlar om att man vill erbjuda icke engelskspråkiga
> möjligheten att lära sig om OpenBSD.
> Nå, andelen svenskar som inte kan engelska är så försvinnande liten att det
> knappast finns någon anledning att hålla en svensköversättning av
> www.openbsd.org vid liv.

Nu pratar vi om väldigt olika saker. Jag tycker www.se.openbsd.org ser
väldigt engelsk ut... För mig är www.se.openbsd.org en spegling på en
svensk server av den engelska sidan. Dock verkar den som tidigare
uppgivits vara ganska osynkad tyvärr...

Huruvida man ska översätta till andra språk från engelska är något
helt annat som jag inte har någon åsikt i alls.

--
  regards
  Johan