BUS & hemsidan

Johan Mson Lindman tybollt at solace.mh.se
Sat Jul 22 12:17:27 CEST 2006

On Friday 21 July 2006 22:27, Johan Larsson wrote:

> Ah.

> Visst är det väl så till stor del. Dock ser jag speglingar som en
> backup också om huvudservern skulle vara nere (skulle väl iofs ha
> länkar till båda då).

Syftet med den här och andra icke engelskspråkiga versioner av www.openbsd.org
har aldrig varit att vara "backup" åt huvudservern eller en lokal kopia av
huvudservern (det finns sådana speglar men dom är just det, speglar, inte
översättningar) utan det handlar om att man vill erbjuda icke engelskspråkiga
möjligheten att lära sig om OpenBSD.
Nå, andelen svenskar som inte kan engelska är så försvinnande liten att det
knappast finns någon anledning att hålla en svensköversättning av
www.openbsd.org vid liv.

MVH
Johan M:son Lindman