Portsnap och portupgrade

Jan Rockstedt rockstedt at telia.com
Wed Feb 22 08:47:08 CET 2006

Hej!

Har ominstallerat min BSD burk, efter ett antal upgrade och tester av
diverse program, så behövdes det.
"FreeBSD 6.0-RELEASE-p4"

Kör detta i crontab:

0       2       *       *       *       root
   /usr/local/sbin/portaudit -Fda
0       3       *       *       *       root    portsnap -I cron update &&
pkg_version -vIL=
0       4       *       *       *       root    portsclean -C

Portsnap tycker att jag uppdatera detta:
bash-3.0.16_1                       <   needs updating (index has 3.1.10)
p5-Net-DNS-0.55                     <   needs updating (index has 0.56)
perl-5.8.7_2                        <   needs updating (index has 5.8.8)

Portupgrade -a har inget att uppdatera när jag kör den.

Några förslag på varför?

//Janne