Skriva till enhet med olika baud-rate

Fredrik Lindberg fli at shapeshifter.se
Fri Dec 22 11:17:12 CET 2006

Nian wrote:
> Är det någon som vet om man kan ställa in operativet på att som standard
> köra en enhet med 115200 i baud-rate även om jag bara öppnar den som en
> fil,
> eller hur kan jag gå tillväga för att kunna prata med enheten via min
> applikation igen?

Är det ett vanlig GSM-modem kan du köra smstools (comms/smstools),
fungerar likt en mailserver, men en inkommande-spool samt en
utgående-spool. Vill du skicka ett sms, slänger du bara in en textfil
med meddelandet i den utgående spoolen så plockar programmet upp det och
skickar iväg meddelandet vid lämpligt tillfälle.

http://smstools.meinemullemaus.de/

Fredrik