Wireless CARD

Jon Otterholm jon.otterholm at ide.resurscentrum.se
Wed Dec 20 09:01:37 CET 2006

Janne Johansson wrote:

> Och den funkar "ok" på OpenBSD, jag har fått känslan av att man vill ha
> en slö ping igång i bakgrunden för att inte wpi:n ska resettas. Med ping
> har jag haft datorn ansluten i 4+ dagar till mitt wlan hemma, utan har
> den verkat tappa geisten efter nån timmes "normalbrukande", varpå man
> får ta ner interface:t, nolla nwid osv, sen vänta medans firmware:n
> bootar om på nåt vis och sedan ta upp det igen.
>
> Kör på en IBM X60s om nån undrar.

På tal om IBM X, sneglade lite på en Lenovo X60s (antar att det är den
du har) och den verkar ju lite fin. Dock så har den inte WideScreen.

Är detta den minsta Lenovo man kan uppbringa? Jag har tidigare sett
sjukt små IBM (tror att det var X43 eller X41) och fick lite ha-begär,
är X60s lika liten i formatet?

//Jon