Wireless CARD

Janne Johansson jan.johansson at it.su.se
Wed Dec 20 08:46:46 CET 2006

Joel Dahl wrote:

> Det flyter omkring en portad wpi(4) från OpenBSD på listorna.  Vissa har
> tydligen fått den att fungera med Intel 3945.

Och den funkar "ok" på OpenBSD, jag har fått känslan av att man vill ha
en slö ping igång i bakgrunden för att inte wpi:n ska resettas. Med ping
har jag haft datorn ansluten i 4+ dagar till mitt wlan hemma, utan har
den verkat tappa geisten efter nån timmes "normalbrukande", varpå man
får ta ner interface:t, nolla nwid osv, sen vänta medans firmware:n
bootar om på nåt vis och sedan ta upp det igen.

Kör på en IBM X60s om nån undrar.