Måste bara ondgöra mig lite

Gunnar Flygt flygt at sr.se
Fri Dec 23 12:37:55 CET 2005

On Fri, Dec 23, 2005 at 12:03:26PM +0100, Bengt Gördén wrote:

> Brukade få sådana från STUDIO (tidning) och jag klagade. Vet inte om
> det resulterade i nån egentlig ändring men de slutade med CD:n till
> slut. De gjorde en web-variant av den. Under tiden fick jag göra en
> egen lösning. Kopierade hela cd:n till disken och awk:ade och sed:ade

Precis min lösning i detta fallet, fast jag orkade inte fixa allt, utan
ändrade bara de ställen jag var intresserad av för att komma åt viss
info. Dom hade ju, gubevars, sett till att kataloger hette ex.vis PDF,
men pdf i koden etc. Och filändelser .GIF ibland o .gif ibland, men
naturligtvis inte samma i koden. Dom kan ju aldrig ha provkört det på en
webserver, utan bara som filer i M$-miljö. Jag såg även referenser till
.htm medan alla websidor faktiskt heter .html

Jag vet inte om mickeysoft helt skalar allt mer än 3 bokstäver efter .
men så är det väl troligen.

Gunnar Flygt
SR Datadrift
Sveriges Radio