Re: HD-test fortsättning...

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Wed Dec 21 11:00:12 CET 2005

Liten uppföljare om nån är intresserad:

På min bsd-klient installerade jag sharity och skapade ett gäng
monteringspunkter (/mnt1, /mnt2...). Sen monterade jag samma sambashare
på dessa punkter och drog till slut igång en hel drös iozone som joggar
den sambaexporterade disken. Iozone har nu ett virrvarr av 95 stycken
kataloger som den lägger sina alster i och server kör f.n. 9 stycken
smbd. Disken är "chåkad:)"  Hoppas nu bara att de ger resultat i den
egentliga undersökningen....

/M
(bevarar tailen här av historiska skäl)

On onsdag, dec 21, 2005, at 07:53 Europe/Stockholm, Michael Josefsson
wrote:

> Va bra! Ska prova. Det börjar bli jobbbigt att hitta sätt att få den
> att dyka. Vi har uteslutit de första misstankarna, såsom
> kragg/minne/ide-disk... (Det är bara ide-disken som måste göra fsck på
> egen hand, scsi-raiden tar upp sig själv utan problem, båda har
> softupdates...)
>

> Oh well, får prova att stressa samba och se om det är den som är
> orsaken.
>
> Tnx!
>
> /Micke

>>> iozone-processer. Inget händer. Jag har kört ett gäng make