HD-test fortsättning...

Henrik Lidström freebsd at henriklidstrom.se
Tue Dec 20 18:42:53 CET 2005

Johan M:son Lindman wrote:

>Sharity-light heter programmet som låter dig nfs-montera en samba- eller
>windows-share i din BSD.
>Instalera det, montera samba share:arna i fråga och sen scriptar du
>användaraktivitetssimuleringen.
>
>Sharity Light finns såklart som paket till din BSD.
>

>MVH
>Johan M:son Lindman

Dbench har jag för mig ska simulera just detta.
---------------
Dbench is a filesystem benchmark that generates load patterns similar to
those
of the commercial Netbench benchmark, but without requiring a lab of Windows
load generators to run. It is now considered a de-facto standard for
generating
load on the Linux VFS.
Läs README på:
http://samba.org/ftp/tridge/dbench/

Du skulle ju kunna snabbt mount_smbfs från någon annan maskin och köra
testerna.
Då hänger ju dock en del på just mount_smbfs, vilken jag personligen ej
testat så "hårt".

Gissa om dbench finns som port/paket till din BSD.. ;-)

Mvh Henrik