Reply-To

Magnus Danielson cfmd at bredband.net
Mon Dec 19 21:41:31 CET 2005

From: Måns Nilsson <mansaxel at besserwisser.org>
Subject: Re: Reply-To (was: Re: Mailadressbyte + Thinkpadljud)
Date: Mon, 19 Dec 2005 10:56:27 +0100

> --On den 19 december 2005 09.58.31 +0100 Linus Nordberg <linus at nordberg.se>

> Reply-to är bra och författaren av det dokumentet är en gnällspik.
> Svar ska gå till listan och folk skickar till avsändaren endast mycket
> oftare än till listan (som de ju egentligen vill) av misstag hela tiden.

Det har gått så långt att det nu anses som legio att det skall vara så.
Just min klient (mew) hanterar inte reply-to rätt per automagi (vet inte om
det är en miss-feature eller att jag bara inte hittat magisk konfig-flagga,
har inte orkat bry mig) vilket gör att jag får klagomål just därför.
Jag skulle väl egentligen hålla med dig Linus, men mest för att det passa just
min miljö, men så vet jag också att andra vill helt annorlunda.
Det går inte (TM) att tillgodose allas behov.

Det slutar alltid med ett resonemang om att "jag gör rätt och du gör fel" åt
båda håll. Lite därför jag låter så trött. Därför försöker jag vara lite
pragmatiker och låta rought consesus avgöra.

MVH
Magnus