Varmvattenberedaren, lokalen

Harald Barth haba at kth.se
Wed Jan 12 09:06:45 CET 2022

Jag är i Stackenlokalen och har upptäckt att vattnet var avstängt.
Vidare titt gav att det var även avstängt vid varmvattenberedaren,
antagligen eftersom den ser ut att läcka lite. Det som däremot inte
var avstängt var elen till varmvattenberedaren. Det borde man ju göra
samtidigt. Jag fixade detta (två säkringar).

Vet vi något mer om vem och när vattnet stängdes av och om det finns
nån vidare plan?

Min bedömning är att man måste göra utbytesservice på
varmvattenberedaren. Inget svårt jobb men kräver "basic VVS"
kompentens. Första steg skulle vara att koppla bort och plugga. Hur
mycket vattnet har skadad området under ser man först när man har
rivit ut. Jag gissar att en del av underskåpet är rutten och
hur plastmattan under detta mår får man se.

Harald.

PS: Det går att temporärt öppna vattnet vid ballofixen och få
kallvatten.