Re: Sökes: äldre SCSI-kabel

Thord Nilson thordn at stacken.kth.se
Thu Mar 19 12:25:57 CET 2020

Beror ju på hur läng kabel man behöver, SCSI-I är ju bara 5 MB/S, vanlig
oskärmad PATA kabel klarar ju ca 33 MB/s på upp till nånstans 1/2 meter.
Så kan ju bara värt prova om det räcker med 1 meter eller så.

/Thord.

On Wed, 18 Mar 2020, Stellan Lagerström via Stacken wrote:

> Har en överblven SCSI-kabel med DB-25 till Micro Ribbon-50. Men ingen
för situationen när disken också har en DB-25. Gissar att
Apple-hårddiskar hade det...

Vill man ha många/alla trådar mellan två DB-25:or kan man ju raskt
klämma två IDC-kontakter på en flatkabel, men då blir det ingen skärmad
kabel, så det kanske inte fungerar så många decimeter...

/Stellan

On 2020-03-17 23:00, Rasmus Kaj via Stacken wrote:
> Tjo!  Ska det vara två "vanliga" DSUB25 i varje ände alltså?  Det har
> jag nog aldrig sett ...  Annars kan jag nog gräva fram lite DSUB25-
> liknande SCSI ur gömmorna, jag kan ta en liten koll i morgon att börja
> med.
>
> // Rasmus

/Stellan Lagerström, kassör