Sökes: äldre SCSI-kabel

Martin Frost martin at frost.ws
Mon Mar 16 15:47:37 CET 2020

Hej!

Jag har en kollega som med ljus och lykta letar efter en specifik sorts
gammal SCSI-kabel, till ett synth-projekt.

Jag har rätt dålig koll på sånt, men jag misstänker att det finns någon här
på listan som är lite mer datorarkeologiskt lagd som kan tänkas ha något
liggande, eller vet var det går att få tag på.

Här är hans beskrivning, det är det jag har att gå på:

Hej,
> Jag är på jakt efter en SCSI kabel model tidig Mashintosh (med två DSUB25
> koppligar i båda ändarna).
> Dom brukade vara vanliga mellan Apple datorer och scanners, men även
> företaget Iomega använde dom till SCSI versionen av ZIP-drive.
> Antingen en kabel jag kan köpa eller en jag kan låna som referens om jag
> måste bygga en egen.
> (jag är också intresserad av annan tidig SCSI utrustning kanske främst en
> Iomega ZIP-drive (SCSI) (med tillhörande disketter))
> Med vänlig hälsning,
> Johan Karlsson
> [...]

Svar antingen direkt till honom, eller till mig så kan jag förmedla.

MVH,
Martin Frost