Diascanner?

Jan-Photo cameraman at cameraman.se
Thu Sep 14 16:04:55 CEST 2017

Ahh, ja just det!  Jag glömde bort, ett mycket bra sätt lär vara (dvs
har ej testat själv...) att just fotografera av bilderna.  Anses som
snabbt.  Med rätt uppställning (prylar) får man tydligen ett mycket
bra resultat också.   Kan definitivt vara en bra lösning att titta på!
  Ger förmodligen mindre efter-behandling också.

Jag köpte en sådan mojutt, gammal och begagnad, som jag inte har
testat.   Och jag har inte tid nu, på ett tag...

Men definitvt en väg värd att utforska!