banana pi

Harald Barth haba at kth.se
Thu Mar 3 11:46:43 CET 2016

> Jag bootade min lite fort, den kändes klart snabbare än de RPi jag hade
> då (RPi1:or), men RPi3 och oDroid numera är väl klart snabbare än BPi
> var, iallafall den jag ägde.

Om man kör två ethernet så får man väl fortfarande köra den ena på USB...

Men en RPi3 har ju wireless, men en Odroid C2 har 1Gbit. Men Gbit har
man inte nytta av om man inte har USB3 på det andra interfacet. Och
då behöver man en XU4 som kostar det dubbla som en C2. Hmmm.

Då kanske heller RPi3 och inbyggd wireless bryggad med USB-ethernet
som LAN och onboard ethernet som extern 100/100 interface mot
omvärlden. Eller vad tror ni?