banana pi

Janne Johansson jj at stacken.kth.se
Tue Mar 1 09:05:08 CET 2016

On 01/03/16 08:51, Harald Barth wrote:

> Har nån av er testad "banana pi" kortet redan? Speciellt tänker jag på
> R1 varianten för saker där det är lite tveksam om en raspberry har
> tillräckligt med klös, tex IP-IP tunnel.

Jag bootade min lite fort, den kändes klart snabbare än de RPi jag hade
då (RPi1:or), men RPi3 och oDroid numera är väl klart snabbare än BPi
var, iallafall den jag ägde.

Sen gav jag bort min BPi till en av *BSDs arm-hackers så jag kan inte
substansiera mina påståenden, tyvärr. Tror jag gav 40$ för min BPi då
det begav sig, och RPi3 och oDroids ligger ju runt det priset med för
de bättre modellerna.

Det är dessutom lite mummel på nätet om GPL och vilken kod som faktiskt
kör i BPi:erna, så av den anledningen kanske man skulle se sig om efter
andra märken.

--
-"Some mornings, it's not even worth gnawing through the straps"