Stacken ITS

Jan-photo jan at cameraman.se
Thu Dec 8 20:34:53 CET 2016

> Tror vi fick den från Medicindata (i Göteborg)..

Ja, Medicindata GBG

Troligen aldrig ITS.  Den körde väl i pricip alltid TOPS-10

Varifrån den kom vet jag inte, men jag tror mig komma ihåg att
den körde en modifierad ITS.  Standard ITS för KS10 kräver 2 st
RP06 diskar.  Den modifierade ITS kräver enbart en RP06 disk.

> Undrar om ITS gick att köra på en KS10..

Ja, helt klart.  Även om det kanske aldrig var så många KS10 som körde ITS

Nej, då det kom igång hade 36-bitars-gruppen "tröttnat"

> Möjligen vet Peter Löthberg mer.

Visst vet han mer.  Mycket mer.  Frågan är om han har tid att berätta,
att nedteckna allt.