Stackenlokalen, nödkyla kommer att behövas, låt oss testa

Harald Barth haba at kth.se
Sat Sep 13 14:34:59 CEST 2014

AH och KTH meddelar:

> Tisdagen den 30/9 från kl. 07:00 till och med onsdagen den 1/10 kl.
> 12:00 kommer fjärrkylan vara avstängd på grund av arbeten med
> kulvertsystemet. Avstängningen berör hela KTH-området.

Det är många timmar det.

(De skall minst svetsa in ett nytt avstick vid triangelparken, tror
jag hörde de säga att det är 40-rör och då menar de cm och inte mm. De
kanske skall också göra fler saker eftersom det är så pass lång
avstängning)

Innan dess borde vi testa att vår nödkyla fortfarande räker till -
även för en längre körperiod. Jag gissar att vi kommer att behöva
stänga av vissa inte helt nödvändiga servrar. Så om du redan vet nu
att det finns sådana som du i alla fall tänkt avveckla, gör det nu.

Vi skall se till att kompressorn i nödkylan inte behöver gå
kontinuerligt för att hålla temperaturen, det är inte bra
om den inte kan få små pauser då och då.

(När vi testar skall vi inte stänga av fläkten i
cirkulationsaggregatet utom strypa vattenflödet så att kyleffekten går
till noll på samma sätt som när fjärrkylan försvinner)

Harald.