Vettigt kalenderprogram, finns det?

Harald Barth haba at kth.se
Fri Apr 11 11:07:07 CEST 2014

Söker efter ett vettigt kalenderprogram. Det skall kunna:

* Ha en huvudkalender på något sätt lokalt på laptoppen.
* Visa ytterligare kalendrar som finns som filer i AFS
  (i iCal-format) och visa dessa samtidigt
* Exportera min huvudkalender till iCal-format till fil i AFS.

Just nu använder jag Lightning i Thunderbird som ungefär gör
ovanstående, om än med krångligt gränssnitt, men....

* Jag får inget felmeddelande när jag gör "synchronize" från en
  iCal-fil och den inte går att läsa
* Jag får inget felmeddelande när jag exporterar en calender
  till fil och den inte går att skriva
* Localehanteringen är halvtrasig (jag vill ha en LC_TIME som
  gör override på defaultlocale och då skall även veckodagarna
  ändra namn och inte bara tiden.

Jag har inte lust att lägga min kalender hos nån online-service på
stan.

Jag vill inte driva min egen online-service för min egen kalender
(eller behöver jag det för att få det familjen vill ha?)