Stacken shell

Marcus Sundberg mackan at stacken.kth.se
Tue Oct 8 02:41:27 CEST 2013

Den 7 oktober 2013 10:04 skrev Harald Barth <haba at kth.se>:
> Men kanske om man sätter KRB5CCNAME till FILE:C:\temp\something eller

Verkar funka att sätta KRB5CCNAME till FILE:C:\nåtbra

Pekar jag sen min putty på heimdal's DLL får jag en dialog som säger:
"The ordinal 379 could not be loaded in the dynamic link library krb5_32.dll",
men det verkar inte hindra klienten från att logga in:

Event Log: Connecting to 130.237.234.44 port 22
Event Log: We claim version: SSH-2.0-PuTTY_Custom_0.63_GSS_API_keyex_1.0
Event Log: Server version: SSH-2.0-OpenSSH_4.4
Event Log: Using SSH protocol version 2
Event Log: Using GSSAPI from user-specified library 'C:\Program Files
(x86)\Heimdal\bin\gssapi32.dll'
[...]
Event Log: Doing GSSAPI Diffie-Hellman key exchange with hash SHA-1
[...]
Event Log: Started a shell/command

Däremot funkar det inte att logga in med 64-bitars putty och heimdal.

MIT Kerberos for Win 4 fungerar däremot utmärkt med både 32- och
64-bitars putty.

Har lagt upp sås och binärer på https://marcussundberg.com/putty/ om
någon vill testa. Vore extra tacksam om någon som har koll på GSS-API
har lust att kika lite på koden...

//Marcus