Stacken shell

Harald Barth haba at kth.se
Sun Oct 6 14:33:52 CEST 2013

> Det finns dock patchar för GSSAPI key exchange till Putty, t.ex. här:
> https://github.com/mloar/putty men jag har inte hittat något till moderna
> Putty-versioner.

http://matthew.loar.name/software/putty/

Citat:

Status

I no longer work in an environment where I use SSH with GSSAPI auth
and as a result have little motivation to continue work on this. I do
not intend to submit my changes for GSSAPI key exchange upstream.

Dessutom tror jag mig minnas att det endast funkade om man var i samma
realm (alltså windowsklienten och servern med sshd). Dvs funkar finfint
inom tex ett företag.

---

Jag har ingen aning hur svårt det skulle vara att skriva om Putty så
att den länkar med heimdals libbar som ju numera sägs kompilera på
WIN* (eftersom Jeff Altman använder dessa). Men om någon WIN* person
behöver ett hackprojekt så finns det ett...