Stacken shell

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Sat Oct 5 11:28:06 CEST 2013

On 10/04/2013 10:33 AM, Harald Barth wrote:
> ssh med GSSAPIKeyExchange=yes
>
> Eftersom det råkar stämma överens med
>
> http://www.pdc.kth.se/resources/software/login-1
>
> så hänvisar jag dit. Om ni har några fler OS till listan (tex hur gör
> man från NetBSD?) så uppdaterar jag gärna webbsidan.

> Förhoppningsvist har din leverantör redan gjort detta åt dig. Annars
> kan man googla sig till "Simon GSSAPI".
>
> Leverantörer som kan är:
>  Debianer och deras derivat
>  Apple (modulo buggar i Lion)
>  SecureCRT (komersiellt för Win*)
>  PDC-cygwin (gratis för Win*)
>
> Leverantörer som nyligen har lärt sig:
> [...]
Jag trodde inte heller att putty inte kunde, men det visade sig att
numer kan putty det om du bara laddar ned tillräckligt ny.  Jag provade
inte från windows-miljö men när jag körde Putty i min linux-miljö så
fungerade det faktiskt precis så enkelt som man skulle vilja tro.

Bra extra-tips där!

MVH
Magnus