(k)Telnet (or not)

Harald Barth haba at kth.se
Mon Mar 12 18:09:10 CET 2012

> Min default-installation av openbsd ger mig problem, för jag tror inte
> den medföljande OpenSSH:n i OpenBSD har GSSAPIKeyExchange-support, så
> jag skulle behöva en separat OpenSSH-installation som har KeyEx. 8-/

Klaga host din distro, det är mig veterligen den enda som numera inte
har den featuren. :-]

> Jag skulle nog vilja se en maskin nånstans med option 1, om jag av nån
> anledning måste låna en persons dator med putty, en mobil med ssh
> eller gud-vet-vad för att läsa stacken-post över tty.

Alltid intressant vad folk kan tänkas hitta på med sina lösenord när
de är precis där de är minst säkra: På främmande dator, i främmande
land, på främmande nät...

Jag tror vi behöver ett sätt hur man med OTP kan checka ut
korttidsnycklar. Över https. Seriöst. Sätt igång tankeknölarna...