(k)Telnet (or not)

Janne Johansson jj at stacken.kth.se
Sun Mar 11 08:57:02 CET 2012

On Wed, Mar 07, 2012 at 17:11+0100, Harald Barth (haba at kth.se) wrote:

> Så, visa mig den användaren eller kanske användaren kan själv göra sin
> röst hörd här. Därför URL:en ovan.

Min default-installation av openbsd ger mig problem, för jag tror inte
den medföljande OpenSSH:n i OpenBSD har GSSAPIKeyExchange-support, så
jag skulle behöva en separat OpenSSH-installation som har KeyEx. 8-/

> Det finns tre steg:
>
>  1. Svara yes, skicka lösenord över nätet (*)
>  2. Svara yes, skicka kerberos nycklar över nätet
>  3. Ömsesidig nyckelbyte.
> Jag tycker vi skall ha 3. men vill gärna veta ifall det finns folk som
> tycker sig behöva 2. eller t o m 1.

Jag skulle nog vilja se en maskin nånstans med option 1, om jag av nån
anledning måste låna en persons dator med putty, en mobil med ssh
eller gud-vet-vad för att läsa stacken-post över tty.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."