poppa mail

Harald Barth haba at kth.se
Wed Mar 7 14:26:44 CET 2012

Ehum:

vingummi:~# grep pop /etc/inetd.conf
pop-3   stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd /usr/lib/heimdal-servers/popper

Jag vill ha det till:

kpop   stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd /usr/lib/heimdal-servers/popper -k -d

Sedan är frågan hur mycket folk behöver ha i passwd filen (username?
skal?) för att det skall funka också, men med ovan så lär man väl
få tillräckligt i loggen för att lista ut resten. Sedan kan man
ta bort -d.