poppa mail

Stefan Berggren nsg at stacken.kth.se
Wed Feb 22 21:05:40 CET 2012

Hej,

2012/2/22 Stefan Petersen <spe at stacken.kth.se>:

> Tjenare jj!
>
> Nu minns jag, det var du och jag som hade problem sist.
>
> Nu har jag kollat lite. Jag poppar redan från brev vad det verkar.
> Dessutom loggade jag in på brev och konstaterade att min
> /var/spool/mail/spe var tom. Det tyder på att det är nåt annat fel (tror
> jag), att inte mailen levereras från mx.kth.se. Kollat i mina loggar och
> det verkar som om jag inte fått ett brev sedan i lördags.

Sedan i lördags runt 23 så går mailen från kth:s mx:ar till nya
servern vingummi. Just kpop var en av de tjänsterna som vi missade när
vi satte upp den. Jag gör samma sak som jag gjorde för jj, d.v.s. jag
pekar temporärt över dig till brev så att din post hamnar där som
innan i väntan på att vi fixar kpop på vingummi.
Flyttar även de mailen som du har fått så du inte missar nått.

Bör vara fixat om ca 5 minuter

// nsg