Dumma vacation automailers

Marcus Sundberg mackan at stacken.kth.se
Thu Sep 15 21:44:25 CEST 2011

2011/9/15 Magnus Lindkvist <nauir at hotmail.com>:
> Jag såg aldrig något svar på vad du menar med rätt per default? Och som
> Harald också påpekat så sitter ofta problemet 60cm från skärmen så innan vi
> skyller allt på en server så kanske lite djupare analys av problemet på sin
> plats?

Rätt är precis som Unix-programmet "vacation" gör med lämpliga flaggor;
1. Mail där inte mottagaren finns listad i To- eller Cc-header autosvaras
    aldrig på. Detta är det absolut viktigaste i en frånvarohanterare.
2. Autosvar skickas bara en gång per avsändare och vecka (eller lämplig
    tidsperiod).

//Marcus