MHO begravning och minnesstund.

Thomas Nyström thn at stacken.kth.se
Wed Oct 5 16:27:48 CEST 2011

Per Eriksson skrev:
> Jag ringde och anmälde mig till begravningen/minnesstunden idag.
>
> Jag tycker det vore bra om vi kan ses i lokalen i morgon torsdag vid 19
> för att påbörja diskussion/planering hur vi på bästa sätt kan hedra MHOs
> minne under den stundande begravningen/minnesstund mm.
>
> Samordning av krans? (Ignisfloristen (tel 21 90 80) har hand om
> dekoration av kista etc) Hans föräldrar önskar bidrag till
> Pingstmissionens utvecklingsarbete huvudsakligen, men jag tycker det
> vore  trevligt med något enklare från föreningen.
>
> Om det finns någon som vill säga några ord under minnesstunden så kan vi
> [...]

När det gäller att beställa krans/kistbukett vid en begravning så
kan man göra det hos valfri blomsterhandel. Du behöver bara veta var
och när begravningen äger rum så ordnar de resten. De gånger jag
har gjort sånt så har blomsterhandeln en pärm med förslag på kransar
och buketter som man kan välja utifrån. Enklaste buketten kostar
(har jag för mig) drygt 600.- kr.

Om Stacken officiellt skall skicka en uppvaktning så rekomenderar
jag att man beställer ett band till kransen eller buketten med lämplig
text på (ordnas också av blomsterhandeln).

Jag kommer inte att gå till begravningen men om det skall skramlas
till krans/bukett så är jag självklart med på det.

Krans eller bukett är likvärdigt och personligen tycker jag att
en kistbukett är trevligare.

/thn

Svensk Aktuell Elektronik AB                     Thomas Nyström
Box 10                                  Phone: +46 73 069 69 30
S-191 21  Sollentuna                        Fax: +46 8 35 92 89
Sweden                                      Email: thn at saeab.se