Re: Förnya stacken? [var:Re: Föreläsning om Monotone]

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Thu Mar 31 15:14:30 CEST 2011

On Thu, 31 Mar 2011, Magnus Lindkvist wrote:

> Till skillnad från vår egen mailinglista, AFS eller KOM då?
>
> Vad jag vill göra är att jag vill göra det LÄTTARE för externa personer och
> intresserade att ta kontakt med medlemmar och staff - inte svårare. Peka mig
> gärna på ett socialt media som är enklare än FB och som används av
> majoriteten av datoranvändare idag.

Det finns en social tjänst som har fler användare än något annat...

TELEFON!

För övrigt, bara en tanke sådär:

* Hur många procent av Sveriges 20-åringar använder facebook?
* Hur många procent utav de 20-åringar som skulle passa in i Stacken
använder facebook?

Även om facebook kanske duger som outreach så kan man missa många bra
potentiella medlemmar som helt enkelt inte kör varken moln eller sociala
nätverk därför att de är genuint intresserade av säkerhet.

/Psychad