Re: Förnya stacken?

Stefan Berggren stefan.berggren at gmail.com
Thu Mar 31 15:10:37 CEST 2011

Mitt lilla hack "glove" som är en wrapper till finger.txt löser en del
av de problemen som ni pratar om.

Här kommer en exempelköring:

Loaded 1136 lines from /afs/stacken.kth.se/home/stacken/Private/finger.txt
glove> get nsg
User:     	nsg
Name:     	Stefan Berggren
Adress:   	Professorsslingan 33, 114 17 Stockholm
Phone (h):	076 204 63 54
Phone (w):	076 204 63 54
E-Mail:   	nsg at stacken.kth.se
Payed:    	2011
Member at:	2008-09-25
Card nr:  	215017

glove> mod nsg
First Name: [Stefan]
Last Name: [Berggren] Kaka
Street adress: [Professorsslingan 33]
Post adress: [114 17 Stockholm]
Country: []
c/o: []
Phone (home): [076 204 63 54]
Phone (work): [076 204 63 54]
E-Mail: [nsg at stacken.kth.se]
Payed: [2011]
Member at: [2008-09-25]
Left at: []
Card number: [215017]
glove> get nsg
User:     	nsg
Name:     	Stefan Kaka
E-Mail:   	nsg at stacken.kth.se
Payed:    	2011
Member at:	2008-09-25
Card nr:  	215017

glove> get --list --user Stefan
stefanc        Stefan Carlsson                      stefancarls at hotmail.com
stefang        Stefan Görling                 2003  stefan at gorling.se
stefan         Stefan Jacobson                1997  e92_sja at elixir.e.kth.se
stefanj        Stefan Jakobsson                     stefan at katrinet.se
(stefan_o)     Stefan Olsson                  2001  d97_sol at telge.kth.se
stefan_s       Stefan Avesand                 2007  stefan.avesand at gmail.com

----

Glove kan i dag lista, söka, redigera i finger.txt. Den kan nästan
korrekt lägga till saker (sorteras fel). Den hämtar ut och in saker
korrekt i RCS när man sparar (som jag inte har gjort i exemplet, då
jag inte vill heta kaka).

Tanken är att även koppla andra vanliga scripts som är relaterade till
att en medlem, som att t.ex. uppdatera utgångsdatum i kadmin när en
medlem har betalt. Andra saker kan vara att roppa på "create
user"-scriptet när en ny användare skapas o.s.v. .... självklart med
diverse kollar att man har alla rättigheter och bitar satta o.s.v.

Jag bygger det mest för att det är kul.

// nsg