Re: Förnya stacken?

Magnus Lindkvist nauir at hotmail.com
Thu Mar 31 13:00:31 CEST 2011

Jag är inte religiös när det gäller AD - kör gärna AFS och kerberos. Jag ser
det här från ett helt annat perspektiv.

Vad vill en ny stackenmedlem ha av stacken när han/hon betalar in sin
avgift?

1, Mail som man måste måste logga på en afs och ändra i en textfil som man
måste logga på via en SSH om man behöver göra en forward?
2, FTP-server med AFS?
3, KOM-konto?
4, Hemsida?
5,...

Alla tjänster som stacken tidigare tillhandahöll kan man idag få MYCKET
enklare och smidigare än via stacken. Jag har klarat mig utan ett login på
stacken sen jag blev medlem och jag tror inte jag kommer behöva något i
framtiden heller. Anledningen till att jag är där är för att jag tycker det
finns lite trevliga personer och jag kan pilla med lite olika projekt som
jag tycker är kul.

Stacken IMHO ska vara en drivbänk för nya idéer och ha en trevlig atmosfär -
tekniken i botten ska bara fungera och behöver inte vara perfekt.

magnus