Förnya stacken?

Harald Barth haba at kth.se
Thu Mar 31 11:12:49 CEST 2011

> Jag vill kunna redigera i medlemsregistret. Det går inte riktigt i dagsläget enkelt.

Om ditt redigeringsverktyg inte går att anpassa till en
semikolonseparerad fil så tvivlar jag att det går att anpassa till
annat som man vill göra, tex byta vissa fält från foo till bar
vilkorat på värde i ett annat fält. I alla fall utan att lära sig SQL.

> Kolla på CouchDB, jag tror att det är vägen framåt för detta.

Jag kan visserligen damma av mina Erlangkunskaper (hur många är vi som
kan det?), men hur hjälper detta kassören att uppdatera att folk har
betalt eller att synca expireringsdatum i en KDC eller ett AD? Det
måste ju fortfarande skrivas några slags funktioner som gör jobbet.
Databasen här är ju inte "det stora" utom våra standardprocedurer som
skicka ut kallelser med mera.

Harald.