Studiebesök?

Mans Nilsson mansaxel at besserwisser.org
Thu Mar 31 01:50:11 CEST 2011

Subject: Re: Studiebesök? Date: Wed, Mar 30, 2011 at 07:57:32PM +0200 Quoting Andreas Davour (ante at Update.UU.SE):

> Skulle vi ha porrigare datorer på PDC? :)
>
> Jag skulle nog kunna skaka fram en fiberchannel och ett tunnt blad
> iofs. *flin*

PDC's nya Cray är ganska ovanlig för att vara en massa blad. Ser ut som
en dator som en Hollywoodscenograf föreställer sig den. Särskilt
interconnecten är mer lik rörmokeri än vanligt. Gör sig på bild. Säkert
meningen.

Kylsystem och reservkraft på PDC är illa fint ordnat. Jag har inte fått
Turen(tm) i Pionen men det jag sett vid mitt besök (har maskin i ett
stativ där) är att det är liknande men inte lika übermassivt. Räknat i
KVA per stativ är väl dessutom Pionen inte lika biffig som PDC.

--
Måns Nilsson     primary/secondary/besserwisser/machina
MN-1334-RIPE                             +46 705 989668

Th'HOSTESS FACTORY is closin' down and I just heard ZASU PITTS has been
    DEAD for YEARS..  (sniff)

My PLATFORM SHOE collection was CHEWED up by th' dog, ALEXANDER HAIG
    won't let me take a SHOWER 'til Easter ... (snurf)

So I went to the kitchen, but WALNUT PANELING whup me upside mah HAID!!
    (on no, no, no..  Heh, heh)