Studiebesök?

Mans Nilsson mansaxel at besserwisser.org
Thu Mar 31 01:39:09 CEST 2011

Subject: Re: Studiebesök? Date: Wed, Mar 30, 2011 at 07:29:09PM +0200 Quoting Per Eriksson (perixon at perixon.nu):

<klipp>

> Det är Elmia mässhallar i jönköping vi pratar om, om vi skulle vilja
> ha ström för både aida och carmen med omnejd så skulle dom bara
> fråga hur vi vill ha den levererad.

Det enda som kan ställa till det är om det inte finns nog. Det finns
tre sorters evenemang på mässor som drar mycket ström; restaurangmässor,
bilmässor, och lanpartyn.

Restaurangmässorna pga alla bakugnar etc,
bilmässorna pga all teaterljussättning, och
LAN-parties pga alla datans.

Om vi ville ha, säg \delta-kopplad 400Hz 208V skulle det kanske bli
lite jobbigt också. Jag har hört att det finns roterande omformare mot
sånt iofs.

--
Måns Nilsson     primary/secondary/besserwisser/machina
MN-1334-RIPE                             +46 705 989668