Dumma vacation automailers

Harald Barth haba at kth.se
Tue Aug 9 17:20:16 CEST 2011

> Skickar verkligen gmail vacation replies till maillistor överhuvudtaget?

Tja, tror du jag hittar på?

To: sysadmin at pdc.kth.se som expanderar bland annat till
zashah at pdc.kth.se så får jag tillbaka 21 sekunder senare:

> Subject: On Vacation Re: Lindgren user authentication based on X509 certificates
> From: "Zeeshan Ali Shah" <zashah at pdc.kth.se>
> To: haba at kth.se
> Date: Mon, 8 Aug 2011 06:05:55 -0700
>
> I am on Vacation until 2nd Sept .
>
> For urgent matters sms at bla bla bla....

Så jag skiter i vad Google skriver i sin hjälp, i det som google fick
så stod det To: massa-saker-som-inte-är-google i själva brevet och
nåt at google i kuvert vilket då resulterade i ett email tillbaka. Sedan
hur det ö h t skall fungera att google skiljer mellan "messages
addressed to a mailing list you subscribe to" och min igentliga email
address (innan forward) för att göra den här distinktionen vet jag
inte.