Dumma vacation automailers

Harald Barth haba at kth.se
Tue Aug 9 16:19:28 CEST 2011

> Frågan är bara vilken skärm och stol, jag har svårt att tro att ALL
> administrativ personal på KTH gör fel om det faktiskt finns en
> tillgänglig möjlighet att göra rätt.

Be mig inte sammanfatta mina samlade erfarenheter av vad som händer
när KTH skall centralisera email, användardatabas eller
virtualisering.

> Däremot försvårar Excahange framgångsrikt både felsökning och
> kommunikation genom att bara skicka out-of-office-meddelande en gång för
> varje kombination avsändare - mottagare.

Nja, det är en feature. Om det däremot skulle gå att som
Exchange-ADMIN förbjuda autosvar på listmail så skulle jag
kunna tänka mig att ta ett snack med MickeT bara för den saken.

Men det hjälper ju inte mot alla andra installationer eller för den
delen GOOGLE mail.