Dumma vacation automailers

Rasmus Kaj kaj at stacken.kth.se
Tue Aug 9 14:32:09 CEST 2011

mån 2011-08-08 klockan 18:26 +0200 skrev Magnus Lindkvist:

> Naturligtvis så ska mailservern hantera listor och OutOfOffice korrekt
> vilket paf har verifierat att senare versioner av Exchange gör iaf. Så i
> Microsoft-fallet är det mer en server-side fråga än klientfråga.

Såpass.  Finns det testprotokoll eller så på nätet som man kan peka på?

Som harald säger känns det som att det är ett fel mellan skärm och stol.
Frågan är bara vilken skärm och stol, jag har svårt att tro att ALL
administrativ personal på KTH gör fel om det faktiskt finns en
tillgänglig möjlighet att göra rätt.  Så felet ligger nog snarare i hur
exchange är installerat här på KTH än vad enskilda användare gör.

Däremot försvårar Excahange framgångsrikt både felsökning och
kommunikation genom att bara skicka out-of-office-meddelande en gång för
varje kombination avsändare - mottagare.  Om användaren a är med på
listan b och jag skriver till listan b så får jag reda på att användaren
a är på semester.  Jag svär lite över exchanges idioti och kastar
brevet.  En vecka senare skriver jag till a, då får jag _inte_ reda på
att hen har semester, för det tycker exchange att den redan har talat om
för mig.

// Rasmus