Enkel I/O

Rasmus Kaj kaj at stacken.kth.se
Sat Aug 6 22:33:28 CEST 2011

Jag har ett behov som påminner om Habas, men jag tycker det borde vara
betydligt enklare ...  Jag vill ansluta en en enkel slutande / brytande
kontakt på något sätt så jag kan få redan på om den slår om, det räcker
med inom några millisekuner, så det är inte särskilt tidskritiskt.

Jag kan tänka mig att ansluta prylen via USB eller via MIDI, eftersom
jag ändå har en midiport tillgänglig när jag behöver brytaren.

Slutmålet är att koppla en fotpedal till PD medans jag kopplar en gitarr
till samma PD.  Jag kan visserligen åstadkomma det redan nu, men då
genom att också koppla in en klaviatur som ju är ganska stor och
otymplig när det inte är den jag ska spela på ...

// Rasmus