tapas (lists) HD full

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Wed Jun 16 11:16:32 CEST 2010

Harald Barth wrote:
> Vi måste städa eller göra nåt. Annars står alla mailinglistor stilla.
>
> Frågan är var man kan städa och hur man hittar var man kan städa. En
> sak som växer konstant är listarkivet:
>

> tapas:/usr/local/mailman/archives/
Man kan ju i alla fall börjar med att flytta ut äldre arkivdelar
tillfälligt.
Det finns säkert loggar vi inte behöver i /var/log också, bara så man
skaffar sig andningsutrymme.

Eftersom kåren bestämt sig för att flytta ut, så kan man lägga över
deras arkiv på annan disk. Tror dock inte det är så populärt om vi nitar
deras prylar helt.

Om jag minns rätt så skall man starta om mailman två gånger efter att
det varit fullt på disken, då skall allt fungera igen. Jag har för mig
att postfixen bara behöver en gång för att göra rätt.

MVH
Magnus