Fullt på brev:: /var/spool/mail

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Wed Feb 4 19:15:21 CET 2009

Magnus Lindkvist skrev:
> Om ett konto inte längre är aktivt - slutar vi inte ta emot mail till det
> då? Om inte, går det att fixa en koppling där?

Jo, en sådan koppling borde vi ha (och vi har det inte nu).  Fast den
ska nog innehålla en del buffertid.  Det är helt normalt att en del
konton blir avstängda i väntan på betalning och sedan kommer igång igen,
och under den tiden tror jag inte vi vill studsa post.

Folk som inte betalar bör:

   1) Få kontot spärrat (kanske första mars).

   2) Få dörraccessen spärrad (kanske första april).

   3) Få sina webbsidor bortspärrade (kanske första augusti)

   4) Få eposten studsad (kanske första september)

   5) Kanske få kontot helt borttaget (kanske ett par år senare, eller
      inte alls)

Punkt tre och framåt får konsekvenser som är lite långsammare att
återställa (sidor försvinner från google etc, epostaddressen tas bort
från listor), därav att jag tycker vi ska göra dem lite senare.

Som sagt, något att fundera på i morgon ...

--
Rasmus Kaj -- kaj at kth.se -- 08-790 67 21 -- Infosys, KTH
Personligt: http://rasmus.krats.se/