Böcker + SGI o2 r500 bortskänkes

Alexander Nyberg alenyb at kth.se
Sun Dec 27 22:48:11 CET 2009

Hej

Är inte med på listan så se till att jag finns på To/CC vid svar.

SGI O2 R5000 (är ganska säker på att det är R5000). Eventuellt trasig CD och har inte rört den på flera år så inga garantier.
Det går att boota över nätverket, har haft linux installerat på den på det sättet.

Ett gäng böcker jag vill bli av med och innan jag slänger de tänkte jag höra med först folket här och med biblioteket om det finns
något intresse av att ta vara på böckerna i listan nedan (jag ger helst bort alla på en gång till någon bokhylla):

Understanding the linux virtual memory manager
Mel Gorman

Advanced linux programming
Codesourcery

Perl Cookbook (2:nd edition)
Tom Christiansen, Nathan Torkington

C++ GUI programming with QT3
Jasmin Blanchette, Mark Summerfield

ia-64 linux kernel, design and implementation
David Mosberger, Stéphane Eranian

Understanding the linux kernel (2:nd edition, lite sliten)
Daniel P. Bovet, Marco Cesati

The principles of computer hardware (3:rd edition)
Alan Clements

PCI system architecture (4:th edition)
Tom Shanley, Don Anderson

Modern compiler design
Dick grune, Henri Bal, Ceriel Jacobs, Koen Langendoen

Distributed Systems, Concepts and design (3:rd edition)
George Coulouris, Jean Dollimore, Tim Kindberg