[kth.se #1222295] Pine problem not solved!
Kenneth Norberg Nilsson
knn at kth.se
Tue Oct 14 09:26:46 CEST 2008
Man kan ju undra vad den nya "IT-organisationen" gör på systemdriften.
Det är inte direkt ett internet caf'e som de har att göra med.
Skulle inte förvåna mig om de hyr in underkonsulter för att lösa problem som de inte själva kan hantera.
/K
________________________________________
From: Harald Barth [haba at kth.se]
Sent: Monday, October 13, 2008 4:39 PM
To: ITE - SupportCenter
Cc: stacken at stacken.kth.se; Kenneth Norberg Nilsson; system at csc.kth.se
Subject: Re: Spec. question [kth.se #1222295] Pine problem not solved!
> > Jag är inte tillräckligt insatt i varför just GSSAPI inte är påslaget ännu
> > och vågar inte svara på frågan, därför ska jag eskalera frågan vidare
> > till mina kolleger på systemdriften som arbetar med de frågorna just
> > nu. Jag vet i alla fall att systemdriften höll på ett tag att lösa det
> > problemet som är orsak till att GSSAPI inte är aktiverat på servern.
> Ok, det kan jag förstå. Men om systemdriften känt till problemet
> sedan länge (hela hösten har ju snart passerat), varför har ni inte
> gjort en ordentlig utredning om det ?
Jag påpekade detta för länge sedan (jag tror [kth.se #1201648] är från
i juli), så ni känner till problemet sedan länge. Drygt 2 månader vid
det här laget. På två månader borde en IT-organisation kunna antingen
laga problemet, komma med ett datum när det är lagat eller meddela ett
policybeslut att de inte tänker laga problemet. Om ni tar ett sådant
policybeslut så kan ni även ta bort att servern felaktigt annonserar
att den kan GSSAPI.
Harald.
PS:
> Så har du specifika frågor till oss kring system vi driftar/supportar
> så får du gärna kontakta oss, diskussionsfrågor skippar vi gärna.
Om det kommer klara besked så blir det mycket mindre diskussion. Ni
har haft en felkonfigurerad mailserver i flera månader, det är inte
smickrande för någon inblandad.
DS.
More information about the Stacken
mailing list