Kraftaggregat.... behöver nytt NU

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Tue Nov 25 23:56:33 CET 2008

Hej!

I morse så var min stationära dator tyst och stum. Nu har jag undersökt
saken närmare och konstaterat att jag har två stycken gravida
elektrolytkondensatorer på primärsidan i kraftaggregatet, och den ena
har väldigt tydligt (men snyggt utan att skada något annat) släppt ut
den grå röken.

Jag kommer pröva att laga den förstås, min (o)vana trogen. Men jag tror
nog att ett nytt kraftaggregat går fort och billigt nog att få tag på...
om jag bara visste var. Så, var i Stockholm kan jag kliva in i en butik
och köpa ett kraftaggregat... ?

Här är specarna på det jag har nu....
http://www.antec.com/specs/SP450_spe_eu.html

Det vore bra om storleken matchade någorlunda så att det inte blir panik
med mekaniskt få ihop det.

PS. Jo, det är akut-som-fan. Därav spammingen.

MVH
Magnus - Stackare... nu lite mer än vanligt