hjälp med UPS

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Tue Mar 4 15:04:36 CET 2008

On Tue, 4 Mar 2008, psychad at pseudohacker.org wrote:

> Min fråga var väl mer: "behöver man en ny UPS när de dött spontant 2 ggr samt
> 4 ggr spottat ut 'Failed internal diagnostic self-test.'"
>
> Den verkar ju funka nu.
> Teknierk på APC säger att det är bara att byta.

> Jag ska mäta idag, fick ett driftfönster 14:05
> Jag ska haka tebax grejjerna på UPS:en som "typ" fungerar och se hur många
> watt det blir - spännande.
>
> /Psychad

mätresultat:

min switch och min 4 sunservrar har dubbla PSU:er

Smart-UPS 5000VA (aka SU5000I icke-rackmount, fatta va tråkigt!)

40,5% Watts / 28min backup = när allt är i utom mina 4 sunservrar + switch
60,3% Watts / 16min backup = när allt är i och sunar+switch har redundans
mot vanligt nät
72,8% Watts / 11min backup = när allt är i och sunar+switch inte är
redundant i vanligt när
77,4% Watts / 10min backup = när allt är i, dvs båda PSU:erna i
sunar+switch

Så, 60,3% effektförbrukning vid "optimal konfiguration".
vad tror ni? jag behöver lite mer att växa i snart också

/Psychad

ps: eran hjälp är MYCKET uppskattad!