hjälp med UPS

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Tue Mar 4 13:12:13 CET 2008

On Tue, 4 Mar 2008, Harald Barth wrote:

> Jag skulle bara UPS:a ena kragget och köra andra på nät. Om du för det
> behöver en meda tillförlitlig UPS behöver du avgöra.

Min fråga var väl mer: "behöver man en ny UPS när de dött spontant 2 ggr
samt 4 ggr spottat ut 'Failed internal diagnostic self-test.'"

Den verkar ju funka nu.
Teknierk på APC säger att det är bara att byta.

> Man mäter. Tångameremeter om man är seriös, Clas-i-sjön mätmojutt
> annars ;)
>
> Harald.

Jag ska mäta idag, fick ett driftfönster 14:05
Jag ska haka tebax grejjerna på UPS:en som "typ" fungerar och se hur många
watt det blir - spännande.

/Psychad